Thursday, May 29, 2008

Iklan Sebentar....


undian yang bertajuk :

Pemimpin yang paling anda kagumi..


keputusanya adalah...


Tun Dr. Mahathir bin Mohamad


telah mendapat undian sebanyak 34%!!
TAHNIAH!!


mendapat saingan hebat dari...


Anwar bin Ibrahim


telah mendapat undian sebanyak 31%!! hanya dibezakan dengan 1 undian sahaja..
TAHNIAH JUGA DIUCAPKAN!!






"Tabik!!"







Tuesday, May 27, 2008

Layan.....


Umur yang aku ingin kembali dan kenapa???



nak tau ke??

jawapanya semasa aku berumur 16 tahun.

waktu tu aku masih muda dan amat terkenal di sekolah terutamanya dikalangan pelajar-pelajar perempuan..

hahahaha....

kira '
HOT' jugak la aku time tu..




"sudah ku jawap ad3ck"










Aku jawap


7 sebab kenapa korang taknak aku jadi Kekasih korang...


hahahahaha... kelakarkan??

untuk kali ke-2 aku kene jawap TAG Versi Jiwang!

Amaran untuk korang, jangan baca entri ini kalau korang taknak jawap, kalau tak, secara autonya anda kena menjawapnya juga....


takpe, aku jawap......


1. tak hensem

merujuk kepada pekara di atas aku mengaku yang aku ni tak hensem, huduh, kulit hitm, dan semua yang huduh lagi la.. tapi aku bahagia...

2. panas baran

pekara diatas juga memainkan peranan dalam menjawap soalan di atas,aku antara manusia yang panas baran dan cepat melenting. Tapi takda la sampai angkat tangan.

3. pelupa

pekara diatas sememangnya sering mengecilkan hati para wanita. aku sememanganya mudah lupa, terutamanya pekara-pekara yang berkaitan dengan nombor. sebagai contoh, Tarikh hari jadi, no.tel, tarikh first time coupel, dan yang sewaktu dengannya.

4. pendiam @ pemalu

pekara di atas tidak dapat dipastikan kepastiannya. tertapi, apa yang aku rasa aku memang yang pendiam @ Pemalu. Ini akan membuatkan perempuan-perempuan bosan dengan aku. takpe, asal aku bahagia.

5. cerewet

terlalu cerewet terutamanya soal masakan dan makanan. aku cuma makan makanan yang aku rasa sedap saja. prinsip aku, "biar lapar, janji puas hati". sebab 2 aku suka masak sendiri.

6. Ego

aku memang seorang yang ego. susah nak mengaku salah. bagi aku aku seorang yang selalu betul.

7. tak cukup tinggi.

pekara di atas pekara yang paling aku benci sekali nak tulis. ketinggian aku tak setaraf lelaki seumur dengan ku.






"puas hati cik kiah oi!!"






Sunday, May 25, 2008

Semakin, Makin, Selama-lamanya


Dunia semakin tua,
semakin tua dunia,
makin lama dunia semakin tua,
selama-lamanya dunia akan tua tanpa muda-muda,
dan dunia akan terus tua, lebih tua dari manusia.

Manusia pula leka,
semakin manusia leka,
makin lama manusia semakin leka,
selama-lamanya manusia akan leka tanpa sedar-sedar,
dan manusia akan terus leka, lebih leka dihanyut nafsu serakah.

Nafsu menjadi berdaulat,
semakin nafsu berdaulat,
makin lama nafsu semakin berdaulat,
selama-lamanya nafsu akan berdaulat tanpa segan-segan,
dan nafsu akan terus berdaulat, lebih berdaulat dari Melayu.

Melayu mudah lupa,
semakin Melayu lupa,
makin lama Melayu semakin lupa,
selama-lamanya Melayu akan lupa tanpa ingat-ingat,
dan Melayu akan terus lupa, dan itulah Melayu kita.

Kita pula hanya berdiam saja,
semakin kita berdiam saja,
makin lama kita semakin berdiam saja,
selama-lamanya kita akan berdiam saja tanpa suara-suara,
dan kita akan terus berdiam saja, lebih diam dari batu jalanan yang entah mana asalnya.

Inikah yang kita mahukan?
Dunia,Manusia,Nafsu serta Melayu yang entah dah kemana,
tiada makna, yang tinggal hanya semata-mata nama.








"aku selalu cuba menjadi yang terbaik, lebih baik dari yang terbaik"








Monday, May 19, 2008

Bapa ke Bapak??


Aku penah borak dgn kawan aku. Name die En.M. Kiteorg bincang pasal Pedana Menteri Malaysia dari yang pertama sampai sekarang. Semua ada kelebihan masing-masing sampai la satu sesi soal jawap ni..



Mulanya bergini...



Aku : Aku nak tanya ko satu soalan, Tunku Abdul Rahman terkenal sebagai bapa apa??

En.M : Ala, soalan kacang mcm ni ko tanya aku. Takda ke soalan susah? jawapanya Bapa Kemerdekaan. (Dengan Riaknya)

Aku : Fuyoo!! tere la ko. Tun Abdul Razak pulak??

En.M : Bapa Pembangunan.

Aku : Tun Hussein Onn??

En.M : Bapa Perpaduan.

Aku : Tun Dr. Mahathir??

En.M : Bapa Pemodenan.

Aku : Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi??

En.M : (Dengan selamber!) Bapa Mertua KHAIRY JAMALUDDIN!






"Ceh!! Ada ke patut bagi jawapan mcm tu."






Kembali Dari Rehat Yang Indah..



Aku tahu, korang semua rindukan aku kan!

hahahahahaha...

tak payah la korang nak tipu, aku tau.


mengaku je la..

hahahahahaha...



"Aku tau la!!" ;p

Saturday, May 10, 2008

Rehat?!!

Cuti bermula... kawan2 aku pun ramai telah pulang ke desa...




Perlukah aku berehat juga??

rehat dari segala-galanya??




"ZZzzZZzzZZ.."



Thursday, May 8, 2008

Iklan sebentar....

undian yang bertajuk :

Novel Yang Paling Anda Minati...

jatuh kepada...



Lagenda Budak Setan - karya Ahadiat Akashah



telah mendapat undian sebanyak 44%!!
TAHNIAH!!



"Sekarang baru aku tau kenapa Karya SN tak lagi digunakan dalam teks KOMSAS" :)




pantun nasihat


Sunguh indah bunga cempaka,
dibawa bersama berjalan ke pura,
tak usah berbangga dan terus mendada,
kerana dunia hanya sementara.


Bunga seroja kembang mewangi,
jatuh ke bumi dipijak-pijak,
apa guna berhidung tinggi,
jika diri sering dipajak.


Malang sungguh si nasib labi,
mimpi indah terputus sudah,
jangan selalu membangga diri,
takut diri menempah padah.


Buah pinang hancur dikunyah,
dimakan bersama si daun sirih,
tak rugi jika mengaku salah,
kerana semuanya ada hikmah.


Puteri rupawan puteri diraja,
putera tertawan cuba memikat,
bermesyuarat itu pekara mulia,
mudah mencari kata sepakat.


Keliling kota belari gumbira,
berkejar-kejaran sehingga senja,
jangan sekali kita derhaka,
kepada ibubapa yang besarkan kita.







"Aku juga tidak sempurna" ;p







Monday, May 5, 2008

10 Kata-Kata AzizulHafiz


“Kehidupan umpama permainan wayang kulit yang dimainkan oleh tok dalang”
Ini adalah ungkapan kehidupan tepat yang aku rasakan. Tiada skrip tetap, yang ada hanya peraturan-peraturan dan karekter-karekter yang ditetapkan bagi menghidupkan cerita itu....

“Jika kita diberi peluang ke masa silam, pasti kita akan memilih ke masa hadapan”
Aku selalu memikirkanya, kenapa kita perlu memandang ke belakang? Sedangkan masa hadapan lebih penting dan tak semua orang suka mengungkap kisah silam...

“Dalam mencari kepastian, perlu ada kesabaran”
Renung-renungkan lah...

“Cinta tidak akan bermakna jika hanya ada chenta”
Cinta tidak bermakna....

“Cinta sejati hanya kekal jika disulami kejujuran dan ketakwaan”
Itu lah cinta sebenar....

“Lebih baik menjadi bodoh dari menjadi pandai, kerana orang yang bodoh itu akan lebih berusaha mencari ilmu dari orang yang pandai”
Tiada orang yang pandai dalam dunia ni...

“kekuatan sebenar bukan terletak pada kebesaran, kekayaan, tenaga atau kumpulannya, ianya terletak pada akal fikirannya”
Bayangkan Jepun yang kecil boleh menaluki negara-negara besar.

“Surat khabar lama lebih berguna dari surat khabar yang baru”
Fikir la sendiri...

“Bukan pengalaman yang menjadikan kita dewasa, tapi ilmu dan pesekitaran yang membuatkan kita berjaya”
Pengalaman hanyalah satu pekara yang telah lama....

“ Selagi kita hidup, selagi itu kita akan samar tentang kehidupan”
kerana selagi kita hidup selagi itu banyak perkara yang perlu kita pelajari..





"Kata seorang aku.." ; p