Monday, May 19, 2008

Bapa ke Bapak??


Aku penah borak dgn kawan aku. Name die En.M. Kiteorg bincang pasal Pedana Menteri Malaysia dari yang pertama sampai sekarang. Semua ada kelebihan masing-masing sampai la satu sesi soal jawap ni..



Mulanya bergini...



Aku : Aku nak tanya ko satu soalan, Tunku Abdul Rahman terkenal sebagai bapa apa??

En.M : Ala, soalan kacang mcm ni ko tanya aku. Takda ke soalan susah? jawapanya Bapa Kemerdekaan. (Dengan Riaknya)

Aku : Fuyoo!! tere la ko. Tun Abdul Razak pulak??

En.M : Bapa Pembangunan.

Aku : Tun Hussein Onn??

En.M : Bapa Perpaduan.

Aku : Tun Dr. Mahathir??

En.M : Bapa Pemodenan.

Aku : Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi??

En.M : (Dengan selamber!) Bapa Mertua KHAIRY JAMALUDDIN!






"Ceh!! Ada ke patut bagi jawapan mcm tu."






17 comments:

coffeeHolic said...

hehe

ade2 saja budak2 laki ni


:)

ketawa kecil:)

RENhalus~ said...

eh,
btolla jwpn En.M 2...
;p

Nurul Mardhiah said...

huhuhu hebatnya!

bella@isabelle said...

pandainyerr...!

sume soklan En.M dpt jwb..terel2.

coffeeHolic said...

sekarang dr M dah letak jawatan.
mana john melawi?
dia perlu update kan sesuatu pada blog nya:)


*haha

Saya muhammad iqbal said...

wakakaka..
sy x thn nk gelak je..
meh gelak beramai2..

amer zaman said...

encik M...
bagus juga nick tu..

hahaha

Back_to_Basic said...

ka3...naseb baek x dgelar bapa pembaziran...haah, tgal pak lah sorg je xde title 'bapak' tu....

MoMenTuM SebuaH UnGu said...

bijak en.M!
bijak!
sgt tepat...

-salam singgah-

AzizulHafiz said...

coffeeholic...... hahahaha.. kami memang bergini.. ;)




renhalus... betul2... memang En.M ni teror.. hahahaha..




nurul mardhiah.... hahaha.. tq..tq..




bella@isabelle.... die memang pandai pun.. pandai mengarut!! hahahaha.. ;p






iqbal... hahahahaha.. mari kita gelak sama2.. hahahaha..





amer zaman@tuan presiden.... hahahaha.. ;)




back to basic.... sbnrnya pak lah ada gelarannya sendiri, iaitu "Bapa Pembangunan Modal Insan"... :)




momentum sebuah ungu.... hahahhaa.. die memang bijak.. hahaha.. tq..

ad3ck said...

en M tuh macam kenai je?? yang baru kuar tuh ke? eheheh

AzizulHafiz said...

ad3ck... hmm... bukan la.. ni En.M yg lain.. ;)

mastikus said...

ke bapa mertua mertua kepada maya karin??

AzizulHafiz said...

mastikus... Maya?? tah.. hahahaha.. ;p

John Melawi. said...

weyh,

aku suka kat ank paklah dowk!

haha.

Miss LaraLady said...

wEII..
KORANG TAK BAEKKK...
Dush3x!

AzizulHafiz said...

john... hahahaha... aku pun, tp nak wat mcm mane? kita bukan orang berada... kita biasa-biasa saja... ish3x..


Miss LaraLady... "Alamaks!! Terlebih Sudah...... ".. hahahahahaha.. ;)